Svédországban az élet fontos, megbecsült szereplői a hétköznapi használati tárgyak. Sőt, részei egy ország művészeti örökségének és életszemléletének, amelyet sok országba sikerrel exportálnak, lásd az Ikea-t.
A skandináv dizájnt népszerűsítő Svéd Képzőművészeti és Design Társaság (Swedish Society of Arts and Crafts) a levédett művészeti tárgyak listájára vette a Fjällräven ikonikus Kånken hátizsákját, ami Magyarországon is nagyon népszerű, de nemrég egy brazil filmben láttam valamelyik diákot ebben sétálni.
A gyártó ennek alkalmából limitált kiadású, egyedi táskákkal bővítette kínálatát és kampányt indított közösségi média csatornáin.
A svéd túrafelszerelés-gyártó népszerű hátizsákja a divatvilág ikonikus darabjává nőtte ki magát az elmúlt évek során: letisztult dizájn, az élénk, egyedi színek és strapabírás. Kevesen tudják, hogy az 1978 óta forgalomban lévő terméket eredetileg iskolásoknak tervezték, mivel akkor több tanuló panaszkodott a régi, egyvállas iskolatáskája által okozott hátfájdalmakra.
Később az iskolások mellett felnőttek is használni kezdték a mindennapok során, utazáshoz, ingázáshoz, városnézéshez. A forradalmi újítás gyorsan értékesítési rekordokat döntött: az első két évben már 30 ezer eladást regisztrált a gyártó, innen pedig egyenes volt az út a világhírnév felé.
A 2015-re már 3 millió eladott darabot számláló termékvonal táskái a kezdetektől fogva őrzik a márka alapítója által 1978-ban megálmodott egyszerű kialakítást. Az újabb és újabb színekben és méretekben érkező típusok azonban gondoskodnak arról, hogy a paletta mindig friss maradjon.
1960-ban Åke Nordin alapította meg a Fjällräven céget jelenlegi székhelyén, az észak-svédországi Örnsköldsvikben. Kínálatukban férfi és női sportruházat és kiegészítők, hátizsákok, sátrak és hálózsákok egyaránt megtalálhatóak. Nem is Svédországban lennénk, ha a cég ne ítélné fontosnak, hogy az embereket, az állatokat és a természetet egyaránt tiszteletben tartó, felelős vállalatként működjön.
Marketingpolitikájuk kiemelt része természetesen a sport, jóllehet, a magyar fiatalok például elsősorban iskolai hátizsáknak hordják a terméket. A cég két népszerű természetjáró túrát is életre hívott, amelyeken minden évben ezrek vesznek részt.