Valószínűleg már sokan megfogadtuk: „most végre elkezdek sportolni”, megvettük az új edzőruhát, a felszerelést, a kondibérletet, végül mégsem sikerült az életünkbe beütemezni a mindennapos testmozgást. Annak próbáltunk utánajárni, mi ennek az oka.

A leggyakoribb kifogás​ok

A kifogások gyakran csupán hatékony eszközei a halogatásnak. Az, hogy valaki miért halogatja a teendőit, az a személyiség függvénye is. Ám a jó hír az, hogy ez egy fejleszthető terület!

„Majd holnap elkezdem…​”

Mikor azt mondogatod magadnak, hogy nincsen elég időd sportolni, akkor gyakran a háttérben meghúzódó probléma valójában az, hogy tulajdonképpen a szíved legmélyén nem is akarsz rá időt szakítani. Amíg nem érzed a mozgás hiányának negatív következményeit, addig nem is tartod annyira fontosnak a testmozgás pozitív hatásait, mint például az általános erőnlét növekedése és a mentális jóllét támogatása.

Fáradtság

Erre megoldás lehet, ha munka előtt vagy az ebédszünetben, esetleg a hétvégén mozogsz, ahelyett, hogy a nap végére hagynád. Sokan edzenek annak ellenére, hogy fáradtnak érzik magukat, ám egyszercsak azon kapják magukat, hogy feltöltődtek energiával. A kezdeti tompultság elmúltával könnyebben megy majd a mozgás.

Messze van az edzőterem

Ez a probléma igazán könnyen orvosolható, hiszen nem kell elmenni edzőterembe azért, hogy minőségi edzést végezzünk. Még a lakást sem kell feltétlen elhagyni, ha nincsen a közelben egy futópálya vagy egy konditerem. Az interneten rengeteg, ingyenesen elérhető edzős videót találhatsz, ami alatt szól a zene és még akár az edző is motivál.

Elkezdeni nehéz, utána már menni fog!

Nem szabad elfeledkezni arról az alapelvről, hogy a motiváció gyakran az adott tevékenység végzése közben érkezik csak meg. Már azzal, hogy belefogsz az edzésbe, létrehozod a motivációt a feladat véghezviteléhez és befejezéséhez.

Előző cikkHogyan neveljük sikeres gyerekeket?
Következő cikkMi tesz szimpatikussá?