szerda, 2018. október 17., Hedvig

Tihany - a visszhang és a magyar levendula otthona

Tihany hazánk egyik legszebb és legkülönlegesebb adottságaival rendelkező települése. A már önmagában is kuriózumnak számító Balaton közvetlen közelsége rengeteg látnivalót kínál, az pedig, hogy egy apró félszigetén helyezkedik el, még egyedibbé teszi. Történelmi múltjának máig fellelhető nyomai, természeti csodái remek nyaralási célponttá teszik.

Ha idén itthon szeretnénk tölteni a nyarat, biztosan sokunknak a Balaton jut eszébe először. Ha mégis vágyunk egy kis provence-i hangulatra, szeretünk jókat kirándulni, és gyönyörködtet minket a levendula, akkor feltétlenül Tihany környékét válasszuk. Egyik leghíresebb nevezetessége a több száz éves Tihanyi Apátság, melynek alapító irata a legrégebbi magyar írásos emlékünk. Nyitvatartási időben több kiállítással együtt megtekinthető az épület. Az apátság ezen kívül zenei programoknak, gasztro rendezvénynek, múzeumi eseményeknek és egy cukrászdának is helyet ad, valamint lehetőségünk van itteni különlegességeket is vásárolni.

Legjobb időpont egy látogatásra természetesen a Tihanyi Levendula Fesztivál ideje, amire - a virágzáshoz igazítva - június végén kerül sor. Ilyenkor szemet gyönyörködtető látványban lehet részünk, ha ellátogatunk a lilában pompázó hatalmas tihanyi levendulásba. Az itt jellemző fél-mediterrán éghajlat miatt a tihanyi levendula minősége világviszonylatban is kiemelkedő. A kísérő programok, a játszóház és a színes kirakodóvásár mindenféle korosztály számára kellemes kikapcsolódást jelent. A levendulás és kézműves termékek mellett művészeti és zenei rendezvényeken is részt vehetünk, valamint bepillanthatunk a virágok feldolgozásának folyamatába, vagy vezetett túrákon vehetünk részt. A Levendula Ház Látogatóközpont ilyenkor kézműves foglalkozásokat is szervez. Ha itt járunk, semmiképp sem szabad kihagynunk a kézműves levendulafagyit.

Tihanyt nemcsak a levendula miatt érdemes felkeresni. A sziklába vájt barátlakások az Óvár oldalában, a Balaton melletti két kisebb hangulatos tó, a tanösvény és túraútvonalak, a történelmi apáti templomrom, a kikötő és a híres visszhang mellett múzeumokat és kiállításokat is felkereshetünk. Érdemes időt szánni például a magyar királyokat ábrázoló panoptikumra, a gazdag antik gyűjteménnyel rendelkező babamúzeumra, az édességboltként is működő Marcipánházra vagy a tihanyi tájházakra.

Ha már itt vagyunk, természetesen feltétlenül keressünk fel egy strandot, és mártózzunk meg a Balatonban, a közelben több szabad strand is található. Wellness szolgáltatásokat az itteni szállodákban vehetünk igénybe. Többféle sportolási lehetőséget biztosít a víz közelsége, például csónakázhatunk vagy vitorlázhatunk, horgászhatunk. A mozgás szerelmesi lovagolhatnak, biciklit kölcsönözhetnek, vagy ellátogathatnak a Kalandszigetre és a Családi szabadidőparkba.