szombat, 2018. november 17., Hortenzia, Gergő

Életmód

Tudatos táplálkozás

Magazinok, internetes oldalak szólnak az egészséges táplálkozásról, a tudatos ételválasztásról. Nemcsak a tükörképünkért gondoljuk meg, mi kerül a bevásárlókosárba, hanem az egészségünk érdekében tegyünk meg minden tőlünk és pénztárcánktól telhetőt.

Az alvászavar lelki okai

Életünk közel egyharmadát alvással töltjük, amelynek célja a pihenésen túl a testi-szellemi regeneráció, megújulás. Nem csoda hát, ha súlyos problémaként éljük meg, ha éjszakánként nem tudjuk kipihenni magunkat.

A jó emésztés három szabálya

Mindannyian szenvedtünk már valamilyen emésztési problémától. Székrekedés, hasmenés, puffadás, nehéz gyomor, állandó teltségérzés, hasfájás, hogy csak a leggyakoribbakat említsük. Ha a tünetek hátterében nincs szervi megbetegedés, a panaszok néhány szabály betartásával megszüntethetők.

Relatív fájásgyengeség – egy szülés igaz története

Állítólag vihar volt Debrecenben, kettétörte a hatalmas, édes húsú szilvát termő fát, tetőt bontott, ázott minden – mesélte anyám. Akkor éjjel, vagy hát reggelre születtél, igaz, Debrecentől (ahol én világra jöttem) 220 kilométerre, a fővárosban. Itt nem volt vihar, de a szokatlan, májusi nyarat aznap éjjel felváltotta a hűvös eső. A hűvös eső, ami olyan hullámokban zúdult a városra, mint amilyen hullámokban zúdultak rám a fájások. Megijedni sem volt időm.

Add ki magadból a feszültséget!

Sportolni jó. Nem csak azért, mert már néhány alkalom után vonzóbb a tükörképünk, hanem azért is, mert egy kiadós mozgás után sokkal jobb a közérzetünk, energikusabbnak, fittebbnek érezzük magunkat. A sport egyben természetes módja a feszültség levezetésének is. Nézzünk néhány mozgásformát, amelyek igazán hatékonyak.

Oldalak