szombat, 2018. szeptember 22., Móric

Az utazás jót tesz a lelkünknek!

A nyárról legtöbbünknek az utazás jut eszébe, szokás szerint ilyenkor veszünk ki egyszerre több hetet vakáció céljából. Szeretünk utazni, mert kikapcsol és új, energiával teli emberként térhetünk vissza a hétköznapokba. Nem csoda, hogy ennyire várjuk a soron következő nyaralást!

Az utazásnak sok előnye van. Jobban érezzük magunkat lelkileg, nő az önbizalmunk, új tapasztalatokat és benyomásokat gyűjtünk, a mindennapokból kitörve új embereket ismerhetünk meg és bepillanthatunk életükbe a világ más tájain. Kitoljuk határainkat, természeti, kulturális és ember alkotta csodákat élhetünk meg.

Ha útra kelünk, a váratlan szituációkban való helytállásunk növeli önbizalmunkat. Az előkészített részleteknél is felmerülhetnek problémák, amelyek újratervezést igényelnek. Mindenre van megoldás, amely szintén tapasztalataink sorát bővítheti. Ha gyakorolni szeretnénk az épp tanult vagy már elsajátított nyelvet, sikerélményt szerezhetünk e téren is. Míg a tanuló otthon nem biztos, hogy meg mer szólalni az új nyelven, külföldön kénytelen lesz használni az idegen szavakat. Valahogy meg kell kérdezni, merre van a múzeum, és közölni, hogy a környezetvédelem nevében nem kérünk szívószálat az üdítőnkbe! Ha idegen nyelveken beszélünk, új barátokat is szerezhetünk. Más országok szülöttei másként látják a világot, különböznek a minket körülvevő dolgok. Kóstoljuk meg a helyi ételeket és italokat, ismerjük meg történeteiket. Az útikönyvek mellett beszélgetéssel többet tudhatunk meg az emberekről és az országról, ahova látogatunk. Sőt, a vidámságuk átragad ránk! Ha lazák és mosolygósak a vendéglátók, az a mi hasznunkra is válik, mosolyogni fogunk mi is! Különösképpen elgondolkodtató, amikor szegényebb országba látogatunk és átértékelhetjük, mitől mosolyognak az ott élők, az anyagi javak helyett mi teszi őket boldoggá.

Ha eltávolodunk a családtagoktól, a barátainktól, akik jelenlétét itthon olyan magától értetődőnek vesszük, jobban fogjuk értékelni a viszontlátásukat.

Hagyjuk magunk mögött egy kicsit a megszokott dolgainkat, és figyeljünk a belső hangokra! Találjuk meg újra a belső békét, ha a rohanó, szürke mindennapokban elveszítettük volna! Felejtsük el a stresszt és annak okozóit. Üljünk a tengerparton, hallgassuk a hullámokat, a mezőn a madarakat vagy reggelizzünk egy nyüzsgő tér kávézójának teraszán. Mindenkinek más jelenti a kikapcsolódást, de a lényeg ugyanaz, hogy visszataláljunk saját magunkhoz!

Ha valaki még emlékszik az social media nélkül eltöltött évtizedekre, előnyben van. Aki a mindennapokban nem teszi, vagy munkája miatt nem teheti meg, hogy elszakadjon tőle, az a vakáció alatt ily módon is feltöltődhet: ne csatlakozzon az internetre. Aki az utazása minden napján fényképeket posztol, azt közvetíti ismerőseinek, hogy önbizalomhiány miatt lájkokra van szüksége ahelyett, hogy a nyaralását a pihenés, az új kalandok lehetőségéért élvezné. Egy képeslapként kitett fotó a barátoknak is tetszeni fog, és tudják, hogy aki nincs online, az az „Itt és most” pillanatait éli.

Ha már nyaralás, irány a szabadba! A múzeumlátogatós téli hideg és az őszi, tavaszi esős időjárás után érezzük jól magunkat a friss levegőn, a kellemes melegben! Persze óvjuk bőrünket a leégéstől, kerüljük a tűző napsütést, hordjunk kalapot, sapkát, könnyű szövésű inget! Ha egy kicsit lebarnulunk, a tükörben látott kép még hónapokkal később is a nyaralásunkra emlékeztet. A hegyen, tóparton vagy városban tett séták alkalmával akár már 20 perc alatt D-vitamin bombát kap szervezetünk. Becsüljük meg, hogy természetes módon juthatunk hozzá! A fény az alvásért felelős melatonin nevű hormon termelését is szabályozza. Nyáron tovább van világos, kevesebb melatonin van a szervezetünkben, ez a hangulatunkra is jó hatással van.

Lájkgyűjtés helyett szervezzünk nyár végén egy baráti összejövetelt, amelyen elmesélhetjük egymásnak az utazásaink során szerzett élményeinket. Osszuk meg barátainkkal egy könnyű vacsora és egy pohár szép rosé mellett, miket tapasztaltunk és tanultunk más nemzetekről. Hogy ne legyen unalmas a beszámoló, csak a legjobb fotókat mutassuk meg! A jól sikerült vakációnkról adjuk elő a történeteinket úgy, hogy a többieknek is legyen kedve ellátogatni arra a vidékre.

Engem feldobnak, örömmel töltenek el a hosszú hétvégéken tett utazások is, évszaktól függetlenül. Egy-egy város felfedezéséhez néhány nap is elegendő lehet, és nem csak a világról, hanem saját magunkról is nagyon sokat tanulhatunk. Hazatérvén a teljes kikapcsolódás érzésével vethetjük bele magunkat a mindennapok sodrásába. Az emlékekből töltekezünk, a tervekből építkezünk.